Sök på sidan

Gamla Hamn - Vanha Satama 19

Gamla Hamn i Jakobstad rf

Gamla hamn i Jakobstad rf startades i början av år 2018. Föreningen arbetar för att utveckla området Gamla hamn i Jakobstad och höja invånarnas och besökarnas intresse och engagemang för området. Vi strävar också efter att främja samarbetet mellan områdets företag, föreningar och invånare samt samarbete med andra aktörer.

Flera evenemang under året

Föreningens första år har fått en rivstart med flera evenemang som ordnades i Gamla hamn. Det var Öppet hus i februari, Städ & Röj–dag i början av maj och Restaurangdag i mitten av maj. Evenemangen var välbesökta och skapade liv och rörelse i området. Evenemangen är en viktig del av föreningens verksamhet och ni är alla välkomna med för att ge idéer om nya tillställningar och vara med och ordna dem samt förstås delta i dem.

Öppet Hus 3.2.2018
Städ och Röj 6.5.2018
Träbåtskavalkad 1.9.2018

Områdets utveckling är den viktigaste uppgiften för föreningen och det här görs bl.a. genom kontinuerlig dialog med staden. Föreningens styrelse har samlat en lista på förslag till åtgärder som skall diskuteras med staden. Tanken är att ha två träffar per år med stadens tjänstemän. Var gärna i kontakt med styrelsen om ni har tankar som ni vill föra fram, antingen via föreningens e-postadress eller personligen till styrelsemedlemmarna!

Följ oss i sociala medier!

Gamla hamn – Vanha satama –facebooksidan är den bästa kanalen att få uppdaterad information om det som sker i området.

» Följ oss på Facebook!

GamlaHamn_logotyp.png